Працювала в 3 компаніях   12 років

Інше, Банки

Dispute Manager

Company name under NDA

Інше

10 місяців

02.2024 - до теперішнього часу

Company is a payment processor for gambling industry working on the markets of LATAM, EU, South-East Asia, India.

My role is end-to-end chargeback processing and dispute management - from the first point of contact to making sure the dispute is settled or reasonably rejected

  • Managed the complete lifecycle of chargebacks and disputes for gambling transactions
  • Handled individual dispute requests through multiple payment platforms, ensuring timely and fair resolutions
  • Liaised with merchants to collect, analyze, and validate required documentation
  • Coordinated with finance teams for monthly reconciliations, accurate billing, and compliance reporting
  • Conducted KYC data reviews, ensuring adherence to regulatory requirements
  • Led system improvements by initiating feature requests and executing User Acceptance Testing
  • Performed chargeback trend analysis and developed fraud reports to proactively mitigate risks

Head of Card Risk Management

JSB "UKRGASBANK"

Банки

6 років 9 місяців

05.2017 - 02.2024

Position in an in-house processing center .

My role implied merchant onboarding, cardholder and merchant disputes, collaboration with authorities, development and improvements of the dispute management system

  • Investigated dispute claims following Visa, MasterCard, UnionPay, PROSTIR rules.
  • Conducted merchant KYC data reviews, ensuring adherence to regulatory requirements
  • Gathered requirements for periodic mandatory changes and improvements in the dispute modules
  • Contributed to the enhancement of the CRM system – business requirements and UAT
  • Managed billing processes, ensuring accurate invoicing and compliance with financial regulations
  • Created business processes for dispute processing and fraud prevention Coordinating with law enforcement agencies on fraud-related matters.
  • Analyzed fraudulent transactions and generated monthly fraud reports.

Head of Investigating Department

Khreschatyk Bank

Банки

4 роки 3 місяці

12.2012 - 03.2017

Position in an in-house processing center

My role involved merchant onboarding, cardholder and merchant disputes, collaboration with authorities, development and improvements of the dispute management system

  • Developed and implemented a fraud monitoring system for bank card transactions
  • Collaborated with Visa, MasterCard and vendors to improve systems, resolve disputes, and ensure compliance.
  • Organized processes to minimize financial risks and enhance payment security.
  • Conducted merchant KYC data reviews via MasterCard MATCH
  • Analyzed monthly data integrity and fraud reports to identify risks and trends.
  • Created regulatory documentation and procedures for dispute management and fraud prevention.

Ключова інформація

VISA/Mastercard/Union pay/Prostir toolkits

SmartVista, TIETO, Corefy processing platforms

Jira , Confluence, Slack

UI mockup preparation, business requirements, user acceptance testing

Навчалась в 1 закладі

Київський національний економічний університет імені В.Гетьмана

фінанси

Київ, 2004

Володіє мовами

Англійська

поглиблений

Може проходити співбесіду на цій мові

Може проходити співбесіду на цій мові

Українська

рідна

Курси, тренінги, сертифікати

Product Management

Kyiv, 2024

Семінари МПС Visa та MasterCard

Київ, 2016

щоквартальні семінари МПС

ЕМА

Київ, 2016

Щоквартальні та річні зустрічі міжбанківської організації ЕМА. учасник форуму ІВЕ

ЕМА

Київ, 2011

Ризик менеджмент та безпека карткових операцій в державах СНД та Східної Європи

MasterCard Academy Course

Київ, 2010

Introduction to MasterCard Fraud Management and Compliance

Курси НЦПБПУ

Київ, 2010

тема : Шахрайські операції з картками. Методи та схеми протидії

Курси НЦПБПУ

Київ, 2009

тема : На що здатні карткові шахраї сьогодні? Як банки можуть попередити та обмежити збитки від карткового шахрайства?

Додаткова інформація

Комп'ютерні навики

досвідчений користувач ПК, робота в програмному комплексі SmartVista.

Особисті якості

активність, комунікабельність, креативність, вміння адаптуватися до змін, вміння працювати в команді, вміння переконувати

Олеся

dispute manager/risk manager/payment billing manager

Київ

42 роки

повна зайнятість

Характер роботи: віддалена робота

Оновлено 1 місяць тому