Работал в 1 компании 5 лет 9 месяцев
Образование
Вчитель української мови і зарубіжної літератури
Середня загальноосвітня школа + приватні школи й уроки
Образование
5 лет 8 месяцев
08.2016 - 04.2022
Маю свій оригінальний і дієвий підхід до вивчення літератури:
1. Твори читаються не лише вчителем, а й учнями.
2. Вчимось читати твір я к і с н о, а не кількісно.
3. Учні у співпраці з вчителем складають з окремих пазлів твору цілу картинку, додаючи від себе відсутні фрагменти.
4. Як детективи ми шукаємо відповіді на питання, які вчимось ставити твору самостійно, а не беремо готовими.
5. Повноцінне вивчення художніх текстів досягається п о с т у п о в о, тому с п о ч а т к у заохочую учнів до вільного вираження їхнього суб’єктивного ставлення до твору. Важливо не так те, якими розумними й адекватними є думки про твір, як те, що учні висловлюють саме свої думки і уявлення. Це дозволяє, по-перше, позбутись страху перед самовиразом, «розв’язує язик», а по-друге, розвиває фантазію, уяву: на цьому етапі не так важливо розуміння речей такими, якими вони, як вміння дитини пере-творювати літературний матеріал на щось інше (розвиток обдарувань і початок творчості).
6. Ми вивчаємо літературу не саму по собі, а для нашого життя – наприклад, вчимось спочатку в художньому творі, а потім в житті розпізнавати різних персонажів, ситуації, які вони створюють, різні способи жити…
7. Під час занять використовую певний алгоритм для здобуття учнями конкретних навичок («усвідомлення способу виконання дії»).
Вас не «зачепила» така «простота»?
Ви вважаєте, що «сучасний» вчитель – це той, хто володіє сучасними модними й ефективними методиками?
Яка країна більш заможна, більш розвинена – Україна чи Китай?
А Ви знаєте, що для китайських педагогів книжки геніального українського вчителя Сухомлинського є настільними? А у нас його книжки викидають на смітник…
А у них переконливо показано, що вчитель – це не лише метод й «педунівер», а й поклик бути вчителем, його особистість, зацікавлення, здатність до мислення, пізнання й розуміння навколишнього світу, творчість…
«ВИХОВУЮТЬ не програми, не підручник, НЕ МЕТОДИ, А ОСОБИСТІСТЬ ВЧИТЕЛЯ…
Без ВИХОВАННЯ У УЧНІВ БАЖАННЯ ЗНАТИ, без палкого прагнення кожного з них стати по-справжньому освіченою людиною, без переживання честі й гідності людини, володаря інтелектуальних багатств, БУДЬ-ЯКА МЕТОДИКА навчання стає мертвою схемою.
Жодними словами, повчаннями не пробудиш у вихованців спраги до знань, якщо цієї спраги нема…» (Сухомлинський).
Хто у Вашій школі
пробуджує у учнів
бажання знати і мислити?
«У своєму вихователі діти повинні бачити безмежну відданість розумовому життю, науці. ДІТЕЙ ПІДКОРЮЄ ЗАКОХАНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ У ЗНАННЯ. Якщо ви хочете бути шановним, будьте провідником дітей на стежці подиву, захоплення перед істиною, яку ви відкриваєте СПІЛЬНО з дітьми, а дітям здається, що відкривачі – вони, а ви лише їхній помічник.
Педагог виховує передусім своєю думкою, своїм мисленням. І педагогічна діяльність – це в першу чергу праця думки, спрямована до того, щоб одухотворити вихованців бажанням знати, думати, мати правильні погляди на навколишній світ. Справжній вихователь той, хто йде до вихованців зі своїми яскравими думками, ідеями, переконаннями. Мова йде про духовну потребу вчителя виражати себе як особистість, розкривати свій внутрішній світ перед людьми. Ваші зустрічі з учнями – не переказ прочитаних книжок. Ви приходите до підлітків з власними роздумами, звертаючись до них як до однодумців, як рівних собі» (Сухомлинський).
«Але що таке безграмотність орфографічна порівняно з душевною безграмотністю! Не відчути чудового гумору! Не відгукнутись душею на красу! Всі словесні феєрверки автора виявились марними. Вона навіть не помітила їх. Дівчина здалась мені монстром, і я згадав, що саме так – тупо, без жодної усмішки – читав того ж Гоголя один пацієнт Харківської психіатричної клініки.
Дівчина закінчила школу та УСПІШНО НАВЧАЛАСЬ У ПЕДАГОГІЧНОМУ ВИШІ.
Н
Ключевая информация
Я НАПИСАВ 5 КНИЖОК (і планую ще):
«Словник-помічник вчителів і учнів, батьків і керівників»
«Можливості дару в суспільстві обміну» – Перша в Україні книжка з філософії дару: https://diamail.com.ua/book/9512.html
«Щасливі дні з Джи Крішнамурті, або – Реальність як дар та нігілізм лінійного мислення»
«Звездное небо над нами и неземная любовь в нас»
«Искусство любить»
(Хто з Ваших вчителів створив хоч одну книжку? Подуймате – Вашим учням треба вчитель, здатний до креативності, здатний розвивати креативність дітей?)
«В основі авторитету педагога лежить його діяльність, яка стає прикладом для вихованців.
Учні не можуть сказати, люблять чи не люблять вчителя: він приходить на урок лише щоб ПЕРЕКАЗАТИ розділ підручника, запитати, поставити оцінки. Він не розкривається перед ними як живе ВТІЛЕННЯ людської КУЛЬТУРИ.
Це одне з найприкріших явищ, на яке можна ще, на жаль, натрапити в наших школах. Такий педагог приносить зло своєю безликістю і знеособленням, тим, що в душах своїх вихованців сіє порожнечу.
Звернення такого вчителя до учнів завжди полягає в ПЕРЕКАЗУВАННІ ЧУЖИХ думок, а учні ніколи б ні слова не говорили до свого вихователя, якби не треба було отримати оцінку.
Щоб любити своїх вихованців, треба ТВОРИТИ в них культуру МИСЛЕННЯ, пробуджувати живу, власну думку.
Щоб вихованці любили вчителя, вони мусять бачити в ньому живе втілення культури людської ДУМКИ.
Передусім потрібно, щоб у тих думках, які доносить вчитель до свідомості школярів, він виражав САМОГО СЕБЕ, щоб до серця дитячого доторкались не холодні істини, а жива, пристрасна ОСОБИСТІСТЬ педагога.
Це залежить від того, наскільки знання, які викладає вчитель учням, стали ЙОГО особистими переконаннями, ввійшли в ЙОГО душу.
Важко все це передбачити й заздалегідь визначити. Це не якісь консультації чи додаткові заняття, а передача від серця до серця тих жаринок, з яких розгорається багаття думки вихованця.
Навчіть свого вихованця ДУМАТИ, і він все життя згадуватиме й шануватиме вас як наставника розуму і моральності» (Сухомлинський).
Учился в 2 заведениях
Інститут соціальної і політичної психології
СОЦІАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ ОСОБИСТОСТІ + ПСИХОЛОГІЯ СПІЛКУВАННЯ
Київ, 2006
Київський національний університет Т. Шевченка
філософський, ВИКЛАДАЧ ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН
Київ, 2004
Курсы, тренинги, сертификаты
Педагогіка вищої школи. КНУ Т. Шевченка
Західноєвропейська література ХІХ-ХХ ст. Курс лекцій к.філол.н. Оксани Товстенко. КНУ Т. Шевченка
Дополнительная информация
ВІДГУКИ
«Дуже Вам вдячна за теплі слова! Моя матуся каже, що у Вас чиста душа, добре серце та чутливий розум! Школа та наш клас втратили, що Ви пішли. Чи Ви повернулися б якщо б була така можливість? Це моя Мама запитує».
«Добрый день! Это мама А., спасибо большое. Его вчера не было в школе, но мы узнали, что вы у нас больше не преподаете, очень жаль, расстроились оба. Успехов вам!».
Вчора попрощався зі мною 5А, а сьодні підходять до мене у вчительській кілька юних учениць з 6А - Надія, Ванда й Марина, усміхаються та кажуть:
В.М. - ви найкращий вчитель. Ви навчали нас тому, як розуміти. Як глибоко бачити речі. І як жити. Дякуємо вам. Шкода, що ви залишаєте нас.Здивовано дивлюсь на сповнені щастя обличчя і ясні, сяючі розумом очі та кажу: І мені шкода...
ПЕРША СПІВБЕСІДА – ОНЛАЙН
Дивіться відео моїх уроків на ютуб: Тім Віт
Віталій
Віталій
Вчитель української, зарубіжної літератури
Киев
неполная занятость
Обновлено 2 месяца назад