Работал в 2 компаниях   1 год 8 месяцев

Образование

Вчитель української мови і літератури

Фемелі Френдз

Образование

8 месяцев

09.2021 - 05.2022

Одна дівчинка - саме та, яка вже півроку в школі, але не вміє читати й писати - любить дзвонити мамі та казати або залишати у звуковому повідомленні фразу "я тебе люблю".

Я кажу:

- П., а давай до цієї пятниці навчимось писати цю фразу? Уявляєш, як зрадіє твоя мама, побачивши, що ти вперше в житті написала свої перші слова? Твоя мама зрадіє, бо кожного дня, тиждень за тижнем, вона важко працює, щоб ти навчалась у школі. Твоя мама платить великі гроші за твоє навчання. Ти кажеш їй, що її любиш. Твоя любов не в словах, а в тому, щоб навчитись читати й писати, і показати це мамі.

І дівчинка спромоглась. Написала спочатку на дошці, а потім - на перерві, коли я не бачив - на папері...

Іншій дівчинці пояснюю завдання з мови. Пояснив раз - сидить, не робить і мовчить у відповідь. Здогадуюсь, що треба пояснити ще. Пояснюю ще, інакше. Раптом у дівчинки спалахує радість! Вона збагнула, що і як треба робити. Тепер завдання не здається їй складним і неінтелігібельним. Дивлюсь через деякий час - зробила його повністю! Ого! Думаю - треба зробити паузу для відпочинку юного мозку. Сідаю поруч, щоб знайти наступне завдання.

Кажу дівчинці:

- Якщо маєш ресурси, можеш через 5 хвилин зробити оце.

М. радісно хапає супертренажер та кидається на нове завдання. Я ошелешений. Ця дівчинка вчиться важко, рідко. Коли заманеться. Або коли вчителю вдається розпалити вогник її допитливості...

Директор попросила допомогти К. виконати домашку з математики. Сідаю з дівчинкою за великий стіл. Завдання таке, що я сам ще не знаю, як його робити. Та мені саме це й цікаво. Починаємо зясовувати. Підручник пропонує 2 різних способи розвязання. Застосовую до прикладів. Ага, вдалось. Ага, ясно, що до чого. Тепер можу допомогти й учениці. Показую і пояснюю, що і як я щойно розвязав. Виявляється, може бути й інший, третій спосіб. К. дивиться на мене з подивом. Коментую третій спосіб. Дивлюсь, чи розуміє. Розуміє. Тоді пропоную зробити наступний приклад самостійно. ... Так, ми встигли зробити лише половину, але дівчинка нічого готового й чужого не списувала, нічого не зробила механічно, без власного розуміння. Натомість вона побачила, що те, що спочатку здавалось їй складним і незрозумілим, насправді Є простим і навіть цікавим. Математика як гострило для головешок :)

Вчитель зарубіжної літератури

Київська середня загальноосвітня школа

Образование

10 месяцев

08.2019 - 06.2020

1. ДОПОМОЖУ ДИТИНІ НАВЧИТИСЬ ЧИТАТИ Й ПИСАТИ – З Н У Л Я.

Не за стандартною візуальною методикою (н е д і є в о ю), а зовсім іншою: від тактильних відчуттів і звуків до літер, від цілого слова до окремих літер і складів.

Це вивчення мови не самої по собі, а через літературу, пізнання світу, зацікавлення, таланти й навчальну активність дітей (методика CLIL).

Р О З В И Т О К спонтанного емоційного інтелекту + холістичного бачення (від цілого до частин, від лісу до його окремих дрібниць, від простого, компактного, миттєвого до складного, розгалуженого, поступового).

2. НАВЧУ Н Е М Е Х А Н І Ч Н О М У, емпатичному, якісному ЧИТАННЮ.

Учнів наших шкіл навчають механічному читанню, яке не дозволяє щось зрозуміти, чимось зацікавитись і насолодитись, і тому учні не можуть нічого сказати й написати про прочитане.

Допоможу дитині здобути вміння читати з візуальним уявлянням, емоційним переживанням, естетичним задоволенням, раціональним осмисленням і творчим виразом (вголос, письмово, ілюстративно) своїх власних асоціацій, емоцій, думок. Принцип бджоли, яка не повертається з квіткового поля порожньою.

Читання вголос вчить дитину ЧУТИ й РОЗУМІТИ мову, думки – чужі й водночас свої. Дитина вчиться РОЗПІЗНАВАТИ всю палітру людських переживань. І не лише розпізнавати у когось, а НАРОДЖУВАТИ зі своєї душі, адже без такого емоційного читання неможливо збагнути ні чужі думки, ні повноцінно виражати свої.

РОЗВИТОК як когнітивного інтелекту, так і емоційного, уяви, інтуїції, спонтанної креативної експресії для публічних виступів.

3. ПОВНОЦІННА РЕЦЕПЦІЯ ЛІТЕРАТУРНИХ ТВОРІВ.

ВМІННЯ СКЛАДАТИ З ПАЗЛІВ ТЕКСТУ ЦІЛУ КАРТИНКУ.

Коли учень навчився читати не механічно, а активуючи свої таланти, він має опору під ногам для повноцінного розуміння літературних творів та для власної творчості.

Літературний твір – це завжди puzzle. Який ще треба зібрати у єдине ціле. Прочитати твір – не = побачити цілу картинку. Деякі її фрагменти відсутні в книжці. Їх має додати читач! Тому читати книжку, історію – це творити її разом з автором, теж бути письменником чи письменницею.

Ми, читачі, додаємо до твору відсутні пазли тоді, коли уявляємо прочитане, коли у нас виникають асоціації, спогади, коли твір викликає емоції і думки, коли ми спроможні розуміти символічні зв’язки всередині твору і зовні.

Сходинки розуміння літературних творів:

Переказ…

Пояснення…

Тлумачення…

Компетенції і skills, які розвиваються на кожній сходинці…

Ключевая информация

ПЕРЕВАГИ, які Ви матимете, обравши вчителем мене:

– Маю багаторічний досвід вчителювання і саморозвитку.

– Навчаю не лише одному предмету, а й ВМІННЮ НАВЧАТИСЬ будь-якому предмету.

– Я не будую урок лише за готовими й чужими матеріалами й методами (шаблонно, для зарплати), а намагаюсь створити оригінальні завдання й методи на основі реального життя і досвіду (бо люблю дітей і розвиток їхніх обдарувань).

– Будую урок так, щоб учні змогли самостійно ЗРОЗУМІТИ навчальний матеріал, а не механічно повторити й бездумно завчити.

– Будую урок так, щоб учні змогли самостійно ТВОРИТИ знання і вміння, а не перетворювались на "носіїв" чужих знань і вмінь.

Тобто я не "даю знання". Натомість ставлю перед учнями завдання та допомагаю їм самостійно його розв’язати. – Вчу не лише чужим знанням і вмінням, а й РОЗВИВАЮ ОСОБИСТІ МИСЛЕННЯ, ЗДАТНОСТІ, ТАЛАНТИ учня:

Самостійність мислення й пошуку.

Допитливість.

Сміливість і наполегливість в досяганні мети.

Винахідливість.

Любов, а не страх до невідомого.

Я НАПИСАВ 5 КНИЖОК (і планую ще):

«Словник-помічник вчителів і учнів, батьків і керівників»

«Можливості дару в суспільстві обміну» – Перша в Україні книжка з філософії дару: https://diamail.com.ua/book/9512.html

«Щасливі дні з Джи Крішнамурті, або – Реальність як дар та нігілізм лінійного мислення»

«Звездное небо над нами и неземная любовь в нас»

«Искусство любить»

(Хто з інших репетиторів створив хоч одну книжку? Подуймате – Вашим дітям треба вчитель, здатний до креативності, здатний розвивати креативність дітей?)

«В основі авторитету педагога лежить його діяльність, яка стає прикладом для вихованців» (Сухомлинський).

ВІДГУКИ:

«Дуже Вам вдячна за теплі слова! Моя матуся каже, що у Вас чиста душа, добре серце та чутливий розум! Школа та наш клас втратили, що Ви пішли. Чи Ви повернулися б якщо б була така можливість? Це моя Мама запитує».

«Добрый день! Это мама А., спасибо большое. Его вчера не было в школе, но мы узнали, что вы у нас больше не преподаете, очень жаль, расстроились оба. Успехов вам!».

ПЕРША СПІВБЕСІДА - ОНЛАЙН

Учился в 1 заведении

Київський національний університет Т. Шевченка

філософський, ВИКЛАДАЧ ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН

Київ, 2004

Курсы, тренинги, сертификаты

Педагогіка вищої школи. КНУ Т. Шевченка

Киев, 2004

Сертификат цифровой грамотности от Дія. Цифрова освіта

Просмотреть

Дополнительная информация

ЯК МИ ВИВЧАЄМО ЛІТЕРАТУРУ?

Під час занять використовую певний алгоритм для здобуття учнями конкретної навички («усвідомлення способу виконання дії»).

На моїх заняттях учні не лише здобувають чужі знання, а й розвивають СВОЄ ВМІННЯ, СВОЮ СПРОМОЖНІСТЬ побачити і сприйняти та самостійно розуміти грандіозний світ за вузькими межами знайомого.

Ми читаємо тексти разом чи самостійно, ставимо питання, шукаємо відповіді, сумніваємось і переконуємо-сь, спільно обговорюємо те, що бачать персонажі, автор, читачі, люди. – Це навчання в форматі ЛІТЕРАТУРНОГО ГУРТКА.

Також ми інсценуємо діалоги, перевтілюємось у персонажів, автора, явища твору.

Пробуємо познайомитись і подружитись з тими чи іншими персонажами.

Вибираємо в текстах такі випробування персонажів, які ми можемо пройти з пером в руці, на сцені чи в житті. Вчимось долати перешкоди разом з героями.

Вчимось читати, розшифровувати ілюстрації до тексту та самостійно ілюструвати твори.

Вигадуємо усно чи письмово своє продовження книжкових історій.

З’ясовуємо, як вплинула на нас книжка.

Знімаємо про прочитані книжки відео-презентації, відео-відгуки й ін.

НАВІЩО В ДОБУ ТЕХНІКИ ВИВЧАТИ ЛІТЕРАТУРУ?І

ЩО ЦЕ ТАКЕ – ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА?

Художня література – гуманітарний предмет. Щоб бути щасливими, вільними, багатими, коханими нам треба розвивати технології не лише перетворення зовнішнього космосу, а й нашого внутрішнього. Всім майбутнім айтішнікам і т.д. потрібен також гуманітарний розвиток.

Як будуть знайомитись, спілкуватись, дружити, співпрацювати, кохати, виховувати дітей всі ті, хто розвинули лише технологічні здібності? Якщо ти не знайомий з літературою, і взагалі «не любиш читати книжки», то про що ти будеш спілкуватись з друзями, жінками, дружиною, дітьми та й з іншими людьми? Лише про успіхи техніки, лише про свою роботу? Ти – зможеш про це говорити, а вони – ні. Згадай життєву долю Стіва Джобса. Він досяг великих успіхів як винахідник. А як людина, чоловік, батько – зазнав фіаско. Його робота була великою, але життя – трагічним… Трагедія – це не лише «Ромео і Джульєтта» і «Фауст», це й «Життя Стівена Джобса».

Ставайте геніями техніки, але при цьому не будьте самотніми і нещасними!

Читайте і обговорюйте літературу!

Розвивайте свої soft skills!

Хто не вивчав ХЛ, не закохався у неї, той не зможе жити серед людей – залишиться дикуватим, провінційним, хуторянином. Не стане собою. Знати літературу – це знати, якими різними бувають люди й способи життя. Наприклад, знати, що в добу постмодерну любов буває не лише такою, якою постає в цій країні, в цій родині чи в цьому шлюбі. Хто не вивчав літературу, той лише поверхово знає себе і людей. І зустрівши шахрая, егоїста, або навпаки – людину люблячу і дружню – не впізнає їх та може занапастити життя.

«Людина, яку мистецтво обдарувало добрим розумінням світу, оточуючих її людей, минулого й далекого, легше товаришує з іншими людьми, з іншими культурами, з іншими національностями, їй легше жити.

Література дає колосальний, величезний і глибокий досвід життя. Вона робить людину інтелігентною, розвиває не лише почуття краси, а й розуміння – розуміння життя, всіх його складнощів, служить провідником до інших епох й інших народів, розкриває перед вами серця людей. Словом, робить мудрими» (Д. ЛІХАЧОВ).

«Література – це ЛЮДИНО-знавство, а також найтонший засіб само-пізнання, само-виховання, само-ствердження.

Значення викладання літератури в тому, щоб допомогти людині стверджувати в собі моральну красу, підняти людину на той щабель, який би я назвав захопленням моральною красою. Щоб стати справжньою людиною, підліток повинен поважати себе…" (В. СУХОМЛИНСЬКИЙ)

Віталий

Вчитель, Репетитор (мова, література українська, зарубіжна)

Киев

12 000 грн.

43 года

полная занятость, неполная занятость

Обновлено 1 месяц назад